Sarah Bendix Skovhøj

Sarah Bendix Skovhøj

Sarahs uddannelsesvalg beror sig på en fascination af kroppens funktion og (genop)træningspotentiale, og hun har en særlig interesse for biomekanisk bevægeanalyse og smertevidenskab. Sarahs mål er at holde dig skades- og smertefri på den lange bane, hvorfor hun søger den udløsende årsag til dine symptomer. En grundig – og løbende – undersøgelse guider hendes behandling for at gøre denne så relevant, præcis og effektiv som muligt i forhold til dét, som lige præcis du skal tilbage til.

Sarah tror på en kombination af manuel behandling og øvelsesterapi, og hun forsøger at lade sit eget indre legebarn smitte af på valget af øvelser anerkendende, at et genoptræningsforløb kan føles langt og kedeligt. Herunder vægtes samarbejde og tillid, patient og behandler(e) imellem, højt.

Sarah er født og opvokset på Sydfyn, men bor i dag på Nørrebro på 5. år.

Erhvervserfaring

2016- Fysioterapeut v. Klinikken Gammeltorv

2015-2016 Fysioterapeut v. Træningscenter Indre By/Østerbro

2014-2015 Fysioterapeut / Træner for Glostrup Skiklub – Skadesforebyggende træning

2014-2015 Fys. studerende / Fysioterapeut v. ProAlign Idrætsfysioterapi

2014 Fys. studerende hos Gigtskolen – massage- og afspændingshold for kroniske smertepatienter

2014 Fys. studerende for Virum-Sorgenfri Håndboldklub (primært 1. div., damer)

2014 Fys. studerende hos Gigtskolen – træning i varmtvandsbassin

Uddannelse

2011-2015 Professionsbachelor i fysioterapi, Professionshøjskolen Metropol, København

Kurser og efteruddannelse

2016 Tema om kommunikation og pædagogik

2015 Tema om holdtræning

2015 Tema om inkontinens og bækkenbundstræning

2014 Tapekursus, sportstape

2014 Kursus i idrætsfysioterapi: Introduktionskursus samt regionskursus i skulder-, albue- og håndled

2014 Introduktionskursus til The Mulligan Concept (ledmobilisering)

Bo Hamilton

- stifter af Klinikken Gammeltorv

Har 26 års erfaring som kiropraktor. Bo kører mountain bike på eliteplan og er ivrig dyrker af andre sportsgrene som ski, squash, tennis, golf og svømning. Hans store interesse ligger derfor naturligt i forebyggelse og behandling af sportsskader.

Læs mere om Bo Hamilton

Søren Amstrup Nielsen

Kiropraktor

Moderne kiropraktik med fokus på diagnostik og rette behandling. Søren arbejder målrettet på at give patienten bevægelsesfrihed og smertelindring hurtigt. Han behandler en bred målgruppe fra elitesportsudøveren til gravide, babyer og ældre.

Læs mere om Søren Amstrup Nielsen

Anni Preisler

Kiropraktor

Anni fokuserer altid på at have patienten i centrum og hjælpe dem til smertelindring samt

at optimere deres bevægemønster. Hendes passion er behandling af spædbørn og

sportsfolk men elsker udfordringen i behandling af akutte og kroniske smertepatienter.

Læs mere om Anni Preisler

Sofia Andersson

Kiropraktor

Kiropraktor siden 2006, med stor erfaring af rygproblematikker, behandling af spædbørn, patienter med hovedpiner, svimmelhed samt nakke-/skulderskader. Arbejder tværfagligt med tandlæge for kæbeleds gener. Tilpasser behandlingen til den enkelte persons behov, for den bedste patientoplevelse.

Læs mere om Sofia Andersson

Mette Nedergaard

Kostvejleder

Har mere end 15 års erfaring indenfor kostvejledning.

Mettes store interessefelt er at hjælpe mennesker, der ønsker at tabe sig samt at fastholde et vægttab. Skræddersyr det forløb der passer til dig og som virker.

Læs mere om Mette Nedergaard

Lene Vilhelmsen

Massør

Lene har stor interesse i kroppens fysiologi og er både fysiurgisk massør, fitnessinstruktør og kostvejleder. Som massør lytter hun til patientens behov og arbejder omkring de spændte muskler, så patienten opnår større velbehag og balance i kroppen.

Læs mere om Lene Vilhelmsen

Emanuel Tavares

Massør, RAB

Emanuel er uddannet massør med brasiliansk oprindelse. Han har arbejdet med massage siden 2004 i Brasilien og Mozambique. Tidligere har han arbejdet sammen med Brasiliens olympiske vægtløftningshold.

Læs mere om Emanuel Tavares

Kamilla Siquir

Zoneterapeut, RAB

Kamilla har 14 års erfaring som zoneterapeut. Hun arbejder på at aktivere og genoprette kroppens selvhelbredende evner og derved skabe balance, lindring og velvære i krop og psyke som helhed.

Hun behandler både babyer, børn, voksne og ældre.

Læs mere om Kamilla Siquir

John Kristensen

Fysioterapeut

John har 17 års erfaring som fysioterapeut. Han har via egne skader i forbindelse med sport fået interesse for faget. Gennem sin håndboldkarriere har han erfaret, hvad det kræver at komme tilbage efter skade via individuel træning og øvelser.

Læs mere om John Kristensen

Espen S. Lien

Fysioterapeut

Espen har en holistisk tilgang til patienterne. Han mener, at patientuddannelse er essentielt for behandlingens outcome og sørger for, at hans patienter forstår, hvorfor han behandler, som han gør, og hvordan behandlingen kommer til at forløbe.

Læs mere om Espen S. Lien

Deborah Tassi

Fysioterapeut

Deborah er fysioterapeut med ekstra fokus på bindevævsløsning (Fasciel Manipulation). Denne teknik er ideel til behandling af fejlbevægelser mellem muskler og knogler. Hun anvender også core stabilitetsøvelser som et terapeutisk værktøj, så patienten hurtigere får det bedre.

Læs mere om Deborah Tassi